1´mos 45 Josefs forsoning med sine brødre
Johs. 20 Jesus, den opstandne, viser sig for sine decible
Lukas 15. Den fortabte søn.
1´mos 45 Josefs forsoning med sine brødre
Johs. 20 Jesus, den opstandne, viser sig for sine decible
Lukas 15. Den fortabte søn.
"Gud der ser".
Med udgangspunkt i Hagars liv, skal vi se på, hvordan Gud ser os, uanset hvilken situation vi er i.
Esajas' bog kapitel 24-27 kommer med et tiltrængt budskab til hele verden om frelse og om fred! Esajas kommer med håb. Vi får et syn af, hvor vidunderligt der vil være i himlen, hvor alle folkeslag vil være forsamlet, al frygt forsvundet, al sorg vil være slut, og selve døden vil være besejret. Men vi får også opmuntring om nærvær og hjælp i vores hverdag her på jorden. Gud er en Gud, der hjælper de svage i deres nød - det gælder for os i vores situation - og det giver håb for vores verden.
Vi fortsætter serien om "Gud er større og sætter denne gang fokus på navnet:
Jehova Jireh - Han som vil sørge for os.
Vi tager udgangspunkt i beretningen: 1.Mos 22.1 - 19
Når Jesus omtalte sig selv, så brugte han først og fremmeste ordet: Menneskesøn.
Det lyder selvindlysende, at han var søn af menneske, så hvorfor blev de jødiske ledere så virkelig vrede, når han sagde det?
Hvad betyder det for os i dag – hvis det har nogen betydning?
Serie Tema: Gud er større - ADONAI / KURIOS som fundet i Apostlen Paulus´brev 1.Kor.
Titel: At leve med Jesus som Herre (Adonai GT, Kurios NT)
Tekster: 1Mos.2:24; 5Mos.10:17; Apg.9:3-6; Fil.2:9-11; Heb.1:3; Joh.20:28; 1Kor.6:9-20
Formål: At kende den vidunderlige forret at have Jesus Kristus, som min personlige Herre
Mål:
- Adonai – min store Herre - ordet definerer vores personlige forhold til Gud
- Kurios Iesous – Herren Jesus. Bibelens guddommelige åbenbaring at Jesus vitterlig er Gud Herren i menneskeskikkelse
- Hvordan forholdet til Jesus som Herre, skal styre vores moralske livsførelse, i 1.Kor. brev med fokus på menneskets seksuelle drift
Teaser: Hvad betyder det med hensyn til vores tro og livsførelse, at vi har Jesus, som vores personlige Hersker samt beskytter
Denne søndag skal vi sammen kigge på en af de mange navne, som Gud præsenterer sig selv med i Bibelen. El Shaddai er det navn, som Gud bruger til at introducere sig for Abraham for første gang i et øjeblik af dyb krise. Selvom Gud havde talt til Abraham tidligere, er dette første gang, han bruger navnet El Shaddai – ofte oversat som »den Almægtige Gud«. Men hvad betyder dette navn egentlig, og hvad afslører det om Guds natur? Og hvad betyder det for os i dag?
Kaja Lausten Nielsen taler om høst, men også om at så. De to ting hører jo uløseligt sammen.
Men hvordan kan vi så og høste i dag, hvor de færreste af os arbejder med landbrug?
Hvad siger Bibelen om at så og om at høste?
Prædikenen tager udgangspunkt i 2. Korintherbrev 9:6 og Galaterbrevet 6:9:
“For husk, at den, der sår sparsomt, skal også høste sparsomt, og den, der sår rigeligt, skal også høste rigeligt.” 2. Kor. 9:6
“Når vi gør det rette, da lad os ikke blive trætte, for vi skal høste til sin tid, såfremt vi ikke giver tabt.” Gal. 6:9 (gl. oversæt.)
Gudstjeneste 10.30 hver søndag i Højnæskirken, Højnæsvej 60, 2610 Rødovre